lördag 31 december 2011

Gott Nytt År!

Nu hänger år 2011 på sista versen. Detta har varit ett år med massor av jobb = bra! Med mitt dåliga minnne så kan jag inte riktigt säga annat än att det varit ett år med både bra och dåliga händelser ungefär som ett år i mängden... Till det roligaste hör i alla fall tillökning i hästflocken bestående av Thyra och Gjafar som vi har fått här på gården och Draumur har vuxit upp till ridhäst! Spännande är att Gjóska är dräktig och resultatet av det hoppas vi kommer som ett glädjeämne nästa år!

Lycka när ett föl föds på gården
Thyra från Parsesgården!

Jätteroligt!
Vår lilla Draumur har vuxit upp och blivit en fiiin ridhäst!
Gjafar en jätterolig ridhäst som nu är vår! <3  

Jobbig händelse:
 vår älskade Vinur 30 år
gammal fick under året sluta sina dagar :(
Mina ambitioner gällande VP har jag fått lägga åt sidan mest beroende på mitt nya jobb som tagit mycket tid och kraft, man måste ju inse sina begränsningar... så får jag ta nya tag i träningen det kommande året i stället! Roligt och viktigast är i alla fall att jag har god hjälp av hundarna här hemma i hanteringen av fåren!

Vackra Stella en god kompis som håller ordning här på gården!

Mai är en duktig vallhund!
Vad hände mer?? Ja, Johannes har tagit studenten och flyttat hem. Ellen har i stället flyttat genom att hon börjat gymnasiet med Islandshästinriktning utanför Östersund. Samt massor av fler små och stora händelser har ju så klart fyllt dagarna här på gården!
Till sist vill jag önska alla ett riktigt Gott Nytt År hoppas 2012 blir ett toppen år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar