fredag 30 december 2011

Julen har passerat

oj vad tiden rusar fram! Julen har passerat här fyllde vi huset med hundar, släkt och vänner. Vi käkade  massor av god mat och hade trevlig samvaro med nära och kära! Vi var "barnvakt" till Tova och Tess som sov över när Krille och Amanda skulle ut och roa sig mellan juldagen och annandagen. Roligt med valpmys!

Tess 11 veckor är lillasyster till Mai de har samma mamma
men olika pappor. visst är de lik varandra?

Tess är också lillasyster till Tova och det är Krille och
Amandas hundar. Krille har en besättning på 20 stycken gotlandsfår
som Tess ska få jobba med när hon blir stor!

Allra sötaste Tova i somras

Dagmar har också dragit förbi med träd som fallit och strömlöst ca 10 timmar, utslagna telefoner och internet som följd, annars så klarade vi oss bra. Många var utan ström längre än oss,  hemma hos Krille blåste taket av Garage/verkstaden. Sedan har jag jobbat morgonskift under veckan, men i dag har jag tagit ut kompledigt och haft sovmorgon då Ellen tog stallet. Skönt att sova länge men kroppen är ovan så jag får ont i ryggen och huvudvärk.. men, skönt ändå! Regnat har det också gjort i flera dagar så nu har vi isplan här runt huset det är Jobbigt för oss alla, men främst för de hästar som är oskodda jag oroar mig för benbrott eller sträckningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar